Skip til hoved indholdet Kontakt Kontakt

17. september 2025

Punkt 1. Godkendelse af referat

  • Godkendt

Punkt 2. Nyt fra elevrådet

  • Der har været et møde i elevrådet. Der blev talt om aktiviteter i pausen, fodboldbane, telefoner i 12-pausen og gardiner. Der mangler ure på skolen, så man ikke kan se hvornår man skal ind fra pauser. Elevrådet vil tale med udskolingslederen om det er muligt at få telefonerne i 12-pausen. VPA er rigtigt godt i 12 pausen, men der mangler mulighed for aktiviteter i 10 pausen. Kan der købes spil o.l så man kan lave noget?
  • Elevrådet inviterer udskolingsleder og skoleleder med til et elevrådsmøde for at drøfte mulighed for aktiviteter i 10-pausen.
  • CMA vi vil forsøge at etablere zoner hvor man må spille bold på terrasserne, der skal sættes net op.

Punkt 3. Nyt fra medarbejderne

  • Der er gang i meget
    -Læringsfestival
    - Gulve nu er det mellemtrin og udskoling der skal flytte til Charlotteskolen på skift-
  • Udfordringer med IT. Ingen supportaftaler. Ustabilt internet

Punkt 4. Sidste nyt - FU og skoleleder

  • Kurt Scheelsbek borgmester under Michael Ziegler’s sygemelding.
  • Gulvprocessen er gået godt i tårn A, nu er det tårn B der skal til at flytte.
  • Forvaltningen har startet en analyse af inklusionsområdet, opmærksom på i høringen hvordan den nye model bliver.
  • Processen omkring indretning, løst inventar på Hedehusene er genoptaget.

Punkt 5. Høringsbrev - budgethøring 2026 - 2029

  • ØU01
    Afvise alle besparelser på et i forvejen lillebitte driftsbudget.
    Bekymrede for ergonomi, brandsikkerhed, omkostningerne kan være større end ved indkøb
  • ØU04
    Det giver god mening med at strømline så der er det samme øko-system, browser. Erfaringen er at Mac er mere stabile, holdbare.
    Ensretning, strømlining af AV og support aftale rigtig godt.
  • ØU05
    Harmonisering positivt, men hvad er kriterierne når man indkøber, er det økonomi eller pædagogik?
  • ISU09
    Nedlægge familieklasser, det er svært at få forældre med i processen.
    Skolebestyrelsen udarbejder høringsforslag.

Punkt 6. Harmonikaklasser

  • På baggrund af drøftelsen I skolebestyrelsen, udarbejdes der et skriv til institutions- og skoleudvalget.

Punkt 7. Udtræden af bestyrelsen

  • Asma udtræder af bestyrelsen.

Punkt 8. Evt.

  • Ønske om gardiner til lokaler som mangler fra elevrådet.

Læringshuset | Leg - Lær - Lev

Læringshuset

Skolebakken 1
2640 Hedehusene

CVR-nr. 19501817
EAN-nr. 5798008906770

Åbningstid kontor
Mandag-fredag 7.45-15.15

Telefon: +45 43 35 21 40
laeringshuset@htk.dk

Dagtilbud

Telefon: +45 43 35 44 60
laeringshuset-dagtilbud@htk.dk 
Åbningstid dagtilbud
Mandag-fredag 6.00-17.00

SFO

Telefon: +45 43 35 21 40
laeringshuset-sfo@htk.dk 
Åbningstid SFO
Mandag-torsdag 6.00-17.00 
Fredag 6.00-16.00

Klub

Telefon: +45 43 35 35 05
klubinn@htk.dk 
Åbningstid klub
Mandag-torsdag 13.30-17.30 
Fredag 13.30-17.00